Загальна тематична структура нової програми
«Мистецтво» 8-9 класи
Клас
|
Тема
|
Кількість годин на тиждень
|
||
Музичне
мистецтво
|
Образотворче
мистецтво
|
Інтегрований курс «Мистецтво»
|
||
Інтегрований курс «Мистецтво»
|
||||
8
|
Мистецтво в
культурі минулого
|
1
|
||
9
|
Мистецтво в
культурі сучасності
|
1
|
Тематична структура програми
інтегрованого курсу
«Мистецтво» (5-9 кл.)
35 год на рік (1 год на тиждень), з них 4 год –
резервний час
Клас
|
Тема року
|
Теми
|
8
|
Мистецтво в
культурі минулого
|
Стилі та напрями
мистецтва стародавніх епох і цивілізацій: античний, візантійський,
романський, готика, Ренесанс
|
Стилі та напрями
мистецтва (продовження): бароко, рококо, класицизм, романтизм, реалізм
|
||
9
|
Мистецтво в
культурі сучасності
|
Стилі та напрями
мистецтва (продовження): імпресіонізм і постімпресіонізм, різновиди
модернізму і постмодернізму
|
Екранні мистецтва.
Форми поширення мистецтва (музеї, медіа, реклама)
|
Особливу увагу варто приділити методиці викладання
інтегрованого курсу «Мистецтво» в 8 класі.
Ураховуючи творчий підхід до визначення змісту
навчання та можливість самостійного вибору вчителем мистецьких творів для
сприймання і виконання у 8 класі, педагогу інтегрованого курсу «Мистецтво»
потрібно здійснити календарно-тематичне планування за обраним підручником, в
якому більшість форм і методів роботи залишається за вибором учителя. Підручник
лише тільки зорієнтовує педагога в змісті матеріалу та подає палітру мистецьких
творів для вивчення. Технологія ж проведення уроку, складання сценарію уроку,
вибір доцільних форм і методів роботи з мистецькими творами залишається
пріоритетом сучасного педагога.
Серед розмаїття типів уроків інтегрованого курсу «Мистецтво»
рекомендується надати перевагу комбінованому уроку з елементами інтеграції, а
також уроку уведення в тему, поглиблення в тему, урокам закріплення і
узагальнення знань та підсумковому контрольному уроку (з підготовленим
тематичним оцінюванням навчальних досягнень учнів).
Серед нетрадиційних типів уроків особливу увагу слід
приділити урокам-екскурсіям, урокам-подорожам, урокам-вікторинам,
урокам-проектам, урокам-дискусіям.
У центрі кожного уроку мистецтва залишається твори
мистецтва та характеристика типових рис певного стилю мистецтва. Варто звернути
увагу на засвоєння учнями основних знань з теорії мистецтва в межах зазначених
стилів.
Перевагою в роботі вчителя повинні стати практичні і
творчі форми роботи: практичні творчі завдання до вивчення архітектури,
скульптури, живопису певного стилю, декоративного, музичного і театрального
мистецтва.
Серед типів практичних завдань необхідно приділити
увагу виконанню індивідуальних завдань – замальовкам, нарисам, малюнкам,
ліпленню, розпису, а також музичне сприймання, виконання пісень, інсценізація
та відео-переглядам, віртуальним подорожам.
До видів актуалізації опорних знань школярів можна
віднести:
- усні види робіт: індивідуальні, парні, групові, колективні (доповідь, розповідь, захист
проекту);
- письмові види
робіт: есе, міні-твір,
робота з таблицями, схемами, виконання вправ, тестів, відповіді на запитання;
- творчі форми: ребуси, кросворди, загадки, замальовки,
вірші, інсценізації, театральні міні-постановки, міні-театри, передачі тощо.
Форми роботи з підручником: робота з текстами або ілюстраціями, відповіді на
запитання або виконання творчих завдань, зазначених в підручнику, робота із
словником, дослідницька, пошукова, творча робота, виконання проектів тощо.
Особливу увагу приділяємо навчанню мистецтву із
використанням електронних видів навчання, що дозволяє учням за наявності
Інтернет-зв’язку та індивідуального гаджету миттєво відвідати віртуальний
концерт-зал, щоб послухати виступ видатного співака чи оркестр, насолодитися
шедевром живопису або споглядати скульптурні шедеври видатних музеїв світу,
познайомитися із творчістю композитора чи виконавця через перегляд мистецького
фільму, презентації, ролика.
Навчальна та методична література з предметів
художньо-естетичного циклу, рекомендована МОН, зазначена у Переліках навчальних
програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих
Міністерством освіти і науки України, що розміщені на офіційному сайті МОН.
Під час підготовки вчителів до уроків радимо
використовувати періодичні фахові видання, зокрема науково-методичний журнал
«Мистецтво та освіта», газету «Шкільний світ» та ін.
Комментариев нет:
Отправить комментарий