Опис досвіду ІКТ


Сновська районна гімназія




 "Застосування мультимедійних технологій 

на уроках музичного мистецтва"
"Застосування
мультимедійних 
технологій на уроках
музичного мистецтва"



                                                               Підготувала:
                                                               учитель  музичного мистецтва
                                                               Єрмак Марина Миколаївна

        



Зміст


Вступ…………………………………………………………………………..…….3
І. Мультимедіа – технологія - мистецтво
1.1.  Особливості мультимедіа…………………………………………………….4
1.2. Значення мультимедійних технологій……………………………………….5
ІІ.  Актуальність уроку музики в загальноосвітній школі.
1.1. Актуальність застосування комп’ютера на уроці музичного мистецтва…6-7
1.2. Можливості та проблеми використання комп’ютера на сучасному уроці музичного мистецтва…………………………………………………………….7-12
1.3. Актуальність використання Інтернету……………………………………12-13
Висновок……………………………………………………………………….........14                                                                                                      
Використана література……………………………………………………………15
                                                                                 












Вступ
Нове покоління, що зростає в епоху інформації, потребує принципово нових вирішень у педагогічному вихованні.
Комп'ютер реально стає сьогодні незамінним помічником вчителя та учня в опануванні інформаційними потоками, допомагає моделювати та ілюструвати процеси, явища, об'єкти та події. Практика показує, що учні іноді випереджають багатьох освітян в використанні комп'ютерів і телекомунікаційних технологій. Особливо важливим є те, що, сучасні комп'ютерні технології в поєднанні з новітніми освітніми технологіями стають ефективними засобами розвитку мислення учнів і вчителів.
Використання інформаційних технологій у мистецькій освіті сприяє всебічному і гармонійному розвитку особистості дитини, насамперед розвитку ї творчих здібностей. На уроках комп'ютерної творчості гармонійно поєднуються знання комп'ютерної грамоти з музикою, образотворчим мистецтвом, літературою і, як результат цього поєднання, створюються унікальні творчі цикли (комп'ютерний малюнок, презентація, авторська мелодія) тощо.
Використання в процесі навчання нових медіа засобів допомагає розкрити природу створення дитиною творчої роботи від задуму до втілення. Це дає можливість побудувати урок від мандрівки та малювання в уяві образів, навіяних чарівною музикою та розповіддю педаго­га, до виконання композиції комп'ютерною "мишею" з імпровізуванням формою, графічного ритму.
Сучасна українська школа переживає новий для себе етап НТР, котрий полягає у стрімкому впровадженні комп'ютерної техніки в педагогічний процес. Ос­новою для такого її поширення стала технологія, яка отримала назву мультимедіа.



Розділ 1.  Мультимедіа – технологія - мистецтво
1.1.  Особливості мультимедіа.
Мультимедіа-технології є привабливими для використання в освіті, особливо для естетичного розвитку особистості школярів, оскільки мистецтво - гармонійний засіб художнього та образ­ного розвитку.
Відомо, що мультимедіа - це взаємодія візуальних і аудіо-ефектів під керуванням інтерактивного програмного забезпечення з використанням сучасних технічних і програмних засобів, вони об'єднують текст, звук, графіку, фото, відео в одному цифровому поданні.
Для оптимального використання можливостей мультимедійної технології мистецькі дисципліни повинні викладатися в певній взаємодії, інтегрованими курсами, які розробляють науково-педагогічні колективи, очолювані Л. Масол, Н.Миропольською, О.Щолоковою, Л.Ващенко.
Поліхудожній підхід до викладання мистецтва стає тепер не тільки екзотикою, а й необхідністю. Зосередження уваги учнів на спільному в різних видах мистецтва стає викладання одразу кількох мистецтв, поєднання теоретичного матеріалу із фактичним власним творенням складних синтетичних творів, що поєднують, як мінімум три види мистецтв (три типи інформації), - це сьогоднішні можливості, котрі надає мультимедійна технологія мистецькій освіті.
Проникнення технологічної складової в мистецтво вже відбулося, але останні тенденції свідчать про те, що  роль, яка раніше була превалюючою, тепер поступається мистецькій, естетичній. Мультимедійна технологія сьогодні базується безпосередньо на мистецтві. Ця особливість вимагає від кожного продукту, створеного за допомогою мультимедійного технолога, обов'язкового дотримання естетичних вимог. Будь-який програмний додаток, навчальний слайд-фільм, мультимедійна презентація, котрі використовуються в навчально-виховному процесі, обов'язково повинні мати естетичний вигляд. Мається на увазі відповідністъ окремих елементів продукту та їх поєднання законам мистецтва. Сюжет, композиційні рішення, підбір кольорів, шрифти, анімація, музичний супровід вимагають від творців мультимедійних навчальних продукпв обов'яз-кового дотримання законів краси.



1.2. Значення мультимедійних технологій
Використання сучасних комп'ютерних технологій у мистецькій освіті базується на ідеї їх інтеграії з традиційними навчальними мето­диками з використанням зорової, наочної, слухової та тактильної інформації.
На мою думку, процес організації навчання школярів з використанням мультимедіа технологій дозволяє:
Ø зробити цей процес цікавим, захоплюючим і яскравим;
Ø ефективно вирішувати проблему наочності, візуалізації навчального матеріалу;
Ø індивідуалізувати процес навчання, що викликає в учнів позитивні емоції;
Ø здійснювати самостійну навчально-дослідну, творчу діяльність.    
Комп'ютерне навчальне середовище використовується у спеціалізованому (музика, живопис, хореографія, театральне мистецтво) та в загальноосвітньому (математика, українська мова, природознавство, англійська, французька та німецька мови) циклах.
Який же економічний ефект дає застосування комп‘ютерів у музичному вихованні? Вчителю, для проведення уроку музики, необхідний музичний інструмент, безліч нотної і методичної літератури, сотні фонограм, наочний матеріал. А коштує це все набагато більше, ніж один комп‘ютер. Крім того така методика викладання предмету викликає велику зацікавленість з боку дітей. За лічені хвилини я можу підготувати матеріал до уроку, маючи під рукою необхідні файли. Учні протягом уроку одержують у декілька разів більше якісної інформації, яку вони встигають закріпити на уроці. Таким чином, учні з будь-яким типом сприйняття можуть засвоїти поданий матеріал, адже задіяні і зорові, і слухові органи, та це підсилюється позитивним емоційним станом учнів.
Отже, використання комп'ютерних та інформаційних технологій є необхідним інструментом для сучасного уроку музичного мистецтва, а також важливим кроком до  виховання гармонійної особистості ХХІ століття. 






ІІ.  Актуальність уроку музики в загальноосвітній школі.
1.1. Актуальність застосування комп’ютера на уроці музичного мистецтва.
Знаходитись у постійному пошуку  нових ефективних методів та прийомів навчання, викликати в учнів ясне розуміння і відчуття того, що музика – не лише розвага, а важлива частина життя – мета, яку я ставлю перед собою.
Мій девіз: «Вчити треба так, щоб було цікаво дитині, вчителю і навіть сторонньому спостерігачеві». А це можливо тільки за умови спільної творчості.
Не кожен учень може бути художником, письменником або композитором, але кожен може навчитися любити й розумітися краще на мистецтві.
Згідно зі статистикою, більшість молоді надає перевагу сучасній масовій субкультурі, аніж усьому іншому... Інше – це неосяжний всесвіт музики: народної і професійної, симфонічної і вокальної, камерної й інструментальної, оперної і балетної, класичної й експериментальної, сучасної й стародавньої.
Відгородити від поганої й навіть шкідливої музики людину не можна, якщо в ній самій немає того імунітету проти вульгарності й халтури. «Імунітет» цей – високий естетичний смак, який я постійно намагаюся розвивати в своїх учнів.
Атмосферу уроків, їхній зміст я спрямовую на те, щоб у дітей з’явилося своє ставлення до музики. Вагомою умовою музичного виховання вважаю вироблення в дітей уміння не просто слухати чи виконувати музичні твори, а сприймати музику усім серцем.
Музика – це велике мистецтво, яке зачаровує людей, розповідає про все на світі своїми, тільки їй притаманними засобами.
Шлях дитини до мистецтва – одна з актуальних проблем сучасної педагогіки.
Уміння відчувати, розуміти і цінувати прекрасне не приходить саме по собі, його потрібно систематично розвивати з раннього дитинства. Яким же шляхом іти педагогу, щоб закласти цей міцний фундамент естетичного ставлення дітей до життя, художньої творчості?
Адже думати про музику – означає думати про життя.
Важливо розуміти, що без відчуття темпу, ритму, пропорції, гармонії, симетрії та асиметрії, без розвиненого просторового мислення, естетичного смаку годі повноцінно засвоїти, глибоко зрозуміти  математику і фізику, хімію і біологію, географію й історію.
Потрібно зрозуміти, що поза культурою не можна одержати ані гарного інженера, ані вченого, ані конструктора, педагога, не можна виховати справжню людину.
І помилковою є думка, що музикою мають займатися лише обдаровані діти. Музикою мають займатися всі!
Нехай музикантами стануть лише одиниці, але головної мети музичного виховання – виховання музичної культури людини – буде досягнуто.
Як провести сучасний урок? Як донести сьогодні красу музики до серця дитини? Тематична будова програм з музики створює умови для творчого підходу проведення уроків музичного мистецтва. Вчитель може вільно маневрувати в межах теми чверті, вносити в урок довільні контрасти.
Для проведення уроків музики відповідно до шкільної програми необхідно мати велику кількість наочних та нотних матеріалів, різноманітні фонотеки та інше. Але жодна програма не відповідає на запитання де знайти матеріали до уроків.
На мою думку, головним чинником в реалізації завдань музичного виховання у школі повинні стати комп‘ютерні технології.
1.2. Можливості та проблеми використання комп’ютера на сучасному уроці музичного мистецтва.
Використання мультимедіа на уроках музичного мистецтва поєднує дві складові:
а)  викладання музичного мистецтва;
б)  музична діяльность школярів.
У досвід своєї роботи я впроваджую ідеї досліджень  педагогів-практиків щодо використання мультимедійних технологій на уроках музичного мистецтва, зокрема:  Л.Масол, О.Чайковської, В.Штепа, Л.Столярчук. 
Мета моєї діяльності:
Ø застосовувати мультимедійні, інформаційні технології, направляти їх використання на формування творчої особистості, створювати умови для розкриття її потенціальних можливостей;
Ø розкривати і розвивати в учнів творчі можливості під час роботи з комп’ютерними програмами (Power Point, Publisher, Media Player, Movie Maker, You Tube, Editor, Карооке, MP3 та ін..);
Ø знаходитись у постійному пошуку  нових ефективних методів і прийомів навчання, викликати в учнів ясне розуміння і відчуття того, що музика - не лише розвага, а важлива частина життя.
При проектуванні мультимедійного уроку я спочатку вирішую, яку роль цей урок буде відігравати в системі уроків з теми, що вивчається, наприклад:
Ø для вивчення нового матеріалу, пред'явлення нової інформації;
Ø для закріплення пройденого, відпрацювання навчальних умінь;
Ø для повторення та практичного застосування одержаних знань;
Ø для узагальнення, систематизації знань.
На етапі підготовки до уроку я аналізую електронні та інформаційні ресурси, відбираю необхідний матеріал з теми уроку, оформлюю його на електронних та паперових носіях. Велику допомогу в пошуку необхідної інформації мені надають освітні ресурси з мистецтва, розміщені у всесвітній мережі Інтернет.
У своїй роботі я постійно застосовую комп’ютер, зокрема:
Ø робота з мультимедійними підручниками для 5-8 класів;
Ø виконання пісень у форматах караоке, mp3;
Ø прослуховування  й аналізу музичних творів;
Ø вивчення історії,  теорії музичного матеріалу, що одночасно подається у вигляді тексту, аудіо-звучання, відеозаписів;
Ø створення презентацій, публікацій, проектів, міні-проектів;
Ø робота з тестовою програмою (Editor);
Ø пошук музичної інформації з використанням мережі Інтернет.
Навчальні музичні програми, довідники, тести сприяють глибокому вивченню історії та теорії музики. Усе це оптимізує навчальний процес, сприяє розвитку самостійності в музично-пізнавальній діяльності учнів.
На моїх уроках учні мають змогу самостійно працювати з музичними енциклопедіями, навчально-ігровими програмами, вчаться створювати комп’ютерні презентації для представлення власних проектів, творчих робіт.
Для запису звуку я використовую програму Аudio СD (Hеаd Nеrо), для нотного набору і верстки музичного тексту - програму Finаlе 2003, для обробки звуку – програму  Sound Forge, для підготовки презентаційної графіки та різноманітних форм контролю знань (тестування, цифрові диктанти, музичні вікторини) - програми Роwer PointEditor.
         Найбільш зручним засобом для створення уроків з мультимедійним супроводом є програма Power Point, особливо зручною вона є для подання нового матеріалу. При цьому  змінюється технологія пояснення: я коментую інформацію, що з'являється на екрані, за потреби супроводжую її додатковими поясненнями та прикладами.
Завдяки комп’ютерним технологіям за декілька хвилин я можу підготувати цікавий матеріал до уроку, тому що маю необхідні файли,  зібрані за тематичними каталогами. Учні ж одержують більше потрібної якісної  інформації, яку встигають закріпити на уроці. Таким чином, учні з будь-яким типом сприйняття можуть повністю засвоїти учбовий матеріал, адже задіяно одночасно зорові, слухові органи, і це посилюється позитивним емоційним станом учнів.
Для цього я створила фонотеку цифрової музики українських, російських, зарубіжних композиторів; фонограм пісень у форматах Караоке та mp3; підготувала добірку портретів та біографій композиторів; використовую на уроках показ цікавої інформації з дисків «Енциклопедія музичних інструментів», «Мистецтво живопису», «Поліська народна музика».
         Уроки я проводжу за мультимедійними підручниками «Музичне мистецтво» (5-8 класи), які дають змогу зробити навчання цікавим і захоплюючим. У розділі "Хоровий спів" після вивчення пісні діти із задоволенням співають караоке. У цій програмі представлені казки, легенди, цікаві розповіді з історії музики, що супроводжуються відеосюжетами. Класичну музику представлено розповідями про композиторів, їх творчість. Наприкінці уроку є тестові завдання з теми.
Музичні редактори (Sound Forge, Adobe Audition, Muse Core, Note Worthy Composer  та ін.) відкривають школярам можливість експериментувати з електронними звуками:  копіювати і переносити фрагменти звукової доріжки, редагувати час початку, закінчення та тривалості будь-якого фрагменту звучання, мішкувати звукові доріжки, комбінуючи їх у різних пропорціях по динаміці й панорамі, застосовувати прості та складні ефекти або фільтри, зокрема компресор, еспандер, фленжер, реверберацію, шумопригнічення та еквалайзер, зберігати файли в різних форматах як цифровий звук.
         Учні вчаться не тільки записувати знайомі мелодії, але і складати свої, підбираючи темпи, фрагменти, які відповідають стилю, кількості голосів і т.і.
         За допомогою Windows Live Movie Maker я вчу дітей перетворювати фотографії та відео у відеофільм, додавши спеціальні ефекти, переходи, звуковий супровід, заголовки й підписи.
Вивчаючи пісні за допомогою комп’ютерних програм, діти швидше і з великим інтересом засвоюють пісенний матеріал, тому що вони мають змогу бачити слова пісні, відчувати ритм, чути основну мелодію і співати під яскравий музичний супровід. Для більш емоційного виконання пісень, які діти вже знають напам’ять, я додатково показую відео фільми, наприклад: «Природа світу» або «Чудеса природи». Завдяки цьому методу пісні про природу, дружбу,  батьківщину звучать більш яскраво. Коли вивчаємо веселі, жартівливі пісні, то маємо змогу дивитись записи улюблених  мультфільмів.
Адже хоровий спів обєднує, настроює учнів до дружньої справи. Спільні переживання, пов’язані зі змістом пісні, намагання досягти художньої мети, виконавський ефект – як підсумок роботи – усе це виховує колектив, пробуджує та формує моральні якості учнів.
Під час виконання раніше вивчених пісень вибираю учнів, які інтонаційно правильно передають характер твору, прошу решту учнів оцінити їхній спів, тобто побути в ролі критиків.
Для створення ситуації успіху на уроці я використовую такі методичні прийоми:
Ø Під час аналізу музичних творів я часто стикаюся з проблемою нерозвиненості активного словника учнів. Бідність характеристики прослуханого твору покращує користування словничком, оформленим у вигляді буклету. Словник включає епітети, що допомагають передати враження від музики.
Ø Враховуючи вікові особливості учнів 1-х класів, доцільним є звернення до жанру музичної казки (народної і авторської). Дуже охоче діти цього віку самостійно складають казки на задану тему за запропонованим початком.
Ø Щоб зацікавити дитину серйозною, класичною музикою оперні та балетні лібрето програмних творів (які знайшла в Інтернеті), щоб перед слуханням музики зачитувати короткі літературні тексти як казки. Адже діти дуже люблять слухати казки.
Ø Пропоную учням побути в ролі «психологів», дати їм можливість сказати про людину, якої вони ніколи не бачили, але яка залишила свій звуковий аркуш про себе і про свій час. Учні самостійно визначають риси характеру композитора, його мрії, дивляться його очима на світ.
Ø Дітям також цікаво перевірити себе на знання сучасної музики на прикладі комп’ютерної гри «Відгадай мелодію». Під час слухання діти мають змогу не тільки чути музику, але й бачити зорові образи, які малює музика.
На уроках я використовую інноваційні форми і методи навчання: нестандартні уроки (екскурсія до оперного театру, до картинної галереї, подорож в країну джазу, урок-панорама, концертний зал, музичний салон, мистецький марафон, в гостях у казки, урок-спогад та інші),  інтерактивні ігрові ситуації (Журналісти, Жива газета, Далі, далі..., Знайди помилку, Вилучи зайве, Світлофор, Сюрприз, Ланцюжок, Дерево мудрості, Караоке на Майдані),  структуровані дебати, метод “прес”, “мозкова  атака”, “займи позицію”, метод проектів, проблемний метод, комунікативно-ситуативні та арттерапевтичні вправи.
Спілкування єдино правильний шлях виховання на уроці музики.
Насамперед система запитань і завдань, що допомагають дітям розкрити образний зміст музичного твору, повинна бути діалогом і народжувати у дітей варіанти творчих думок.
Тому учням я пропоную такі запитання:
Ø Якими ви відчували себе, коли звучала музика?
Ø Де б вона могла звучати в житті, з ким би ти її хотів послухати?
Ø Чи звучала у вас у душі така музика? Коли?
Ø Що переживав композитор, коли писав цю музику? Які почуття він нам хотів передати?
Ø Які події у своєму житті ви хотіли б, могли б пов’язати з цією музикою?
Важливо не тільки дати учням завдання, поставити запитання, а й почути відповідь, часто оригінальну, нестандартну.
Безпосереднє спілкування з музикою навчає учня висловлювати власну думку, не боятися неправильних відповідей.
Під час уроку я прагну опитувати якомога більшу кількість дітей. Для цього застосовую ігрові форми опитування, наприклад: «Впіймай м’яч», «Отримай квиток», «П’ять секунд на відповідь» (під час виходу учнів із класу на перерву).
 Під час слухання музики пропоную учням описати власні почуття, придумати назву твору, описати музичний образ, який вони уявляють, намалювати малюнок, написати вірш як відгук душі на музику, що звучить. Такі форми роботи сприяють усвідомленню музичного твору, його емоційному переживанню.
Також в роботі я застосовую інтерактивну вправу «Спільний проект».
Клас ділиться на групи. Дітям спочатку необхідно прослухати фрагмент твору. Кожна група працює за окремим завданням:
Ø Учні першої групи аналізують зміст музичного уривка;
Ø Учні другої групи зясовують, які види співу звучать у даному фрагменті;
Ø Учні третьої групи описують образно-художні переживання;
Ø Учні четвертої групи відтворюють емоційний настрій за допомогою кольору.
Однією з педагогічних технологій є комунікативно-ситуативні вправи (КСВ) – інтерактивна форма роботи на уроці, що передбачає групове обговорення.
Наприклад, пропонується ситуація 1. Ви вважаєте, що кожна освічена людина повинна знати приклади класичної музики світового рівня. До вас звернулись із запитанням: «Яке місце у світовій культурі займає поліфонічна музика Й.С.Баха? Яке ваше ставлення до використання цієї музики в мобільних телефонах?» Доведіть, що неможливо повною мірою відчути красу й довершеність і красу творів геніального німецького композитора, слухаючи поліфонічну музику в мобільних телефонах.
Ситуація 2. Вам, як представнику шкільного прес-центру, доручено випустити газету до Дня музики. Оберіть для номеру наступні рубрики: «Музичні новини», «Чи знаєте ви, що?..». «На концерті кумира», «Музика ХХІ століття», «Фото на згадку», «Зіркові новини», «Співаймо разом», «Календар памятних музичних дат», «У світі музики».
Розкажіть, який матеріал увійде до кожної із рубрик, запропонуйте свої назви розділів музичної газети, оберіть для газети цікаву назву.
Ситуація 3. До Дня рідної мови підготуйте програму концерту.
         Для навчального процесу особливий інтерес становлять ігрові музичні програми різні за значенням, структурою і формою. Наприклад, програма з ігровими елементами «Cartoon Classics», яка пропонує учням за допомогою героїв мультфільмів і звучання музики назвати автора музики. Це – «Вальс квітів» П.І. Чайковського, «Угорська рапсодія» Ф. Ліста, арія Фігаро В.А. Моцарта. Також дітям подобаються ігри «Відгадай мелодію», «Однакові звуки», «Флеш клавіатура», «Як звучать музичні інструменти», «Нотний стан і ноти», «Різнокольоровий ксилофон» та ін.
Такі програми допомагають активізувати увагу учнів, більше прослуховувати різної музики, орієнтуватися в епохах, стилях, а ігровий елемент дозволяє зробити її цікавою та інтригуючою.   
1.3. Актуальність використання Інтернету
На шляху інформатизації суспільства і всебічного поширення глобальної комп'ютерної мережі Інтернет стає зрозумілою актуальність використання мультимедійних технологій в освітньому процесі на сучасному етапі.
Інформаційні технології дозволяють зробити світовий культурний спадок відкритим для школярів, розширюють доступ до творів, колекцій музичного, образотворчого мистецтва. Увійшовши до мережі Інтернет, школярі обирають Web-сторінку, що представлена в текстовій формі. Шукаючи цікаві навчальні матеріали, підлітки знайомляться з ілюстраціями, картинками, фото, відео, які супроводжують текст, а також прослуховують музичні твори.
За допомогою комп’ютерних технологій та Інтернету я впроваджую в практику роботи метод створення проектів (Intel «Навчання для майбутнього»), який дуже подобається учням старших класів. Вони мають змогу вибирати тему для свого проекту, наприклад:
Ø Мода і музика.
Ø Музика і політика.
Ø Музичні інструменти світу.
Ø Важливість народної музики.
Ø Контрабанда і музика.
Ø Вплив музики на життя людей.
Ø «Марк Бернес».
Ø «Володимир Висоцький».
Ø  «Молодіжна музична культура».
При виконанні проекту учні показують найвищий рівень самостійності – творчий. Він виявляється в ході виконання завдань дослідницького характеру,  після чого проходить захист проекту: кожна з груп представляє результати свого дослідження однокласникам.
В роботі над проектом учням доводиться опрацювати велику кількість інформації, внаслідок чого учні гарно орієнтуються в даному питанні. Діти настільки захоплюються темою, що вивчають достатньо багато матеріалу і з задоволенням показують свої вміння оформляти результати роботи на комп'ютері у вигляді презентації або відеофільму.
Учнями 5-8 класів за допомогою ме­режі  Інтернет створені різноманітні презентації, зокрема: «Антоніо Вівальді», «Моцарт»,  «Чайковський», «Бетховен», «Час, уперед!», «Картинки з виставки», «Поет фортепіано», «Витоки джазу», «Музичні інструменти», «Музика народів світу», «Оперний театр», «Музика та живопис», «Музична народна творчість».
Завдяки цій роботі діти мали змогу розвивати свою творчість, проявляти ініціативу у пошуку нової інформації з літературних джерел, Інтернету. Вони вчаться створювати свої презентації, буклети, публікації, діаграми.
Також  на уроках музичного мистецтва я пропоную учням брати участь у дискусіях, використовуючи Інтернет ресурси, на такі теми, зокрема:
Ø Чи потрібна народна музика у сучасному світі?
Ø Музика – це розвага чи важка праця?
Ø Чи потрібна сучасна музика людям похилого віку?
Завдяки цій дискусійній роботі учні вчаться не боятися висловлювати свої думки, відстоювати свою точку зору; при цьому мають змогу використовувати комп’ютерні технології  (завчасно готувати матеріал для обговорення дискусійної теми, як домашнє завдання).
Доступ до матеріалів за допомогою Інтернету на­дає школяреві можливість самостійно вивчати потрібну йому інформацію.
Список багатьох оперних компаній, поданих у Інтернеті, дає змогу школярам ознайомитися з оперним мистецтвом, насолоджуватися виконанням творів відомими співаками оперної сцени, вивчити репе­ртуар театру. На етапі вивчення Інтернет ресурсів з теми проекту, учнями 7-их класів були підготовлені матеріали до уроку музики з теми «Музикотерапія» http://www.rambler.ru; «Епоха Відродження» httр://www.meteopera.org.; «Бароко в музиці» - http://www.google.ru.
З оперним мистецтвом діти мають змогу ознайомитись на сторінках мережі Інтернет і насолоджуватися виконанням творів відомими співаками, ознайомитися з репертуаром театрів. Так на Web-сайтах Метрополітен опери (Америка. http://www.metopera.org) або театру Ла Скала (Італія. http://www.lascala.milano.it) учні знаходять фотографії зірок опери, копії фрагментів партитур, аудіо, відео записи майстрів оперної сцени. 

Висновок
Використання мультимедійних технологій в освіті за аналогічних процедур (пошук, порівняння інформації) дозволяє швидко вносити будь-які зміни в зміст програми в залежності від результатів її апробації; дає можливості зберігати й опрацьовувати велику кількість різнорідної інформацій (звукової, графічної, текстової та відео) та компонувати  її в зручному вигляді та сприяє:
Ø розкриттю, збереженню та розвитку індивідуальних здібностей учнів, унікального сполучення особистісних якостей;
Ø формуванню в учнів пізнавальних можливостей, прагнення до самовдосконалення;
Ø забезпеченню комплексності вивчення явищ дійсності, безперервності взаємозв'язку між гуманітарними, технічними науками та мистецтвом; постійному динамічному оновленню змісту, форм та методу навчальних процесів.
Таким чином, створюючи навчальний продукт і використовуючи для цього мультимедійну технологію, обійтись без знань загальномистецьких законів неможливо. Це стосується всіх без винятку шкільних навчаль­них предметів.
         Я вважаю, що мультимедійні засоби  не можуть замінити учителя, але можуть вдосконалити й урізноманітнити його діяльність, тим самим підвищити продуктивність навчання учнів.
Підводячи підсумок, хочу зазначити наступне:
Ø мультимедійна технологія має великий навчально-виховний потенціал для сучасної освіти.
Ø мистецьким дисциплінам ця технологія відкриває широке поле для діяльності, створюючи нові чинники мотивацій та зацікавлення учнів, надаючи нові можливості для власної творчості.
Ø комп’ютер стає універсальним засобом навчання, а зручність його використання допомагає організовувати процес навчання раціонально й ефективно.
Суспільне життя, завдяки мультимедійним технологіям, має додатковий стимул для загальної естетизації. Це посилює значимість мистецтва для українського соціуму, що своєю чергою перетворює художньо-естетичний блок дисциплін у один із найважливіших для сучасної шкільної освіти.
Я вважаю, якщо послідовно й систематично використовувати на уроках музичного мистецтва комп'ютерні технології, стане легше контролювати творчий розвиток учнів, формувати спеціалізовані знання в процесі навчання й виховання особистості в музиці, реалізовувати можливості сучасних засобів навчання.
Список використаних джерел

1. Ляшенко Б.М. Інтернет-пошук у навчальному процесі та професійному вдосконаленні вчителя / Б.М.Ляшенко, О.С. Сверчевська // Комп’ютер у школі і сім’ї. – 2009. – №8. – С. 40-42.
2. Штепа В. Комп'ютерні навчаючі програми на уроках музики в 5-7 класах // Комп'ютер у школі та дома. — 1999. — №3. — С. 33-37.
3. Штепа В. Інтернет і музична освіта школярів. // Мистецтво та Освіта. — 2000. — №1. — С. 45-50.
4. Затяміна Т. Про досвід використання педагогічних технологій на уроках музики: // Музика в школі. – 2005. – № 5. – С. 28-33.
5. Клокар Н.І., Чубарук О.В., Вітюк О.П., Концепція діяльності наукової лабораторії інформаційних технологій навчання КОІПОПК //Організація діяльності наукових лабораторій інституту: Науково-методичний посібник /За ред. Н.І. Клокар, О.В. Чубарук. – Біла Церква, 2005 – С.51-55.
6. Основи нових інформаційних технологій навчання:  Посібник для вчителів /Авт. кол. за ред. Ю.І.Машбиця. - К.: ІЗМН, 1997.
http://intkonf.org/stolyarchuk-li-vikoristannya-kompyuternih-tehnologiy-na-urokah-muziki/










Комментариев нет:

Отправить комментарий